За мен

Сугестопедия

Сугестопедията е метод на учене, основан през 60-те години на ХХ век от проф. д-р Георги Лозанов – български психиатър, педагог и физиолог на мозъка, който цели безопасното разкриване на резервите на мозъка чрез релаксация, намаляване на психологическите бариери и създаване на щадяща, творческа и радостна среда, в която да се прояви нашия потенциал. Сугестопедията често се прилага при учене на чужди езици, като води до многократно по-бързо усвояване на материала без стрес (до 3-5 пъти по-бързо от традиционното).

Методът включва музика (особено класическата), произведения на изкуството, поезия и театър, за да стимулира емоционалното и творческото начало в комбинация с аналитичните аспекти при учене. Обучението протича по радостен и спонтанен начин чрез ролеви игри, смехотерапия, движение – в хармонична и красива атмосфера, т.нар. оркестрирана среда.

През 1978 г. сугестопедията е призната като най-добър метод за обучение от комисията на ЮНЕСКО, съответно и препоръчана за прилагане по всички предмети в страните от ЮНЕСКО и Педагогическата академия на Виена, Австрия. За съжаление, въпреки широкото международно признание, методиката е имала яростни противници. Малко след гостуването на ЮНЕСКО, проф. Лозанов е поставен под домашен арест в продължение на 10 години със забрана да общува с други учени. Методиката бива разпространена и продадена по света с различни наименования. По покана на австрийския президент, той се установява във Виена и развива активно дейността си в новосъздаден за целта институт.

Д-р Лозанов е планирал някога методът да се развие и при самообучение вкъщи, но за съжаление не доживя да види резултата от последния експеримент. В този смисъл никога не бих го нарекла чиста сугестопедия у дома, той като включих допълнително практики, част от които днес споделям в това пространство.

През 2012 г. животът ми бе белязан от срещата със сугестопедията под формата на участие в последния експеримент на д-р Лозанов, по време на който, той си замина. По покана на Ванина Бодурова и с нейната морална подкрепа, се подготвих сама за изпита по френски чрез музика, театър, изкуство, прилагайки сугестопедичните закони у дома без участието на учител. От начално ниво В1 успях в рамките на 6 седмици да взема отлично изпита си по френски DELF В2. Това изживяване преобърна представите ми за учебния процес и увеличи вярата ми в необятните възможности на човека, а страничният ефект беше, че отключи моята креативност на дълбоко равнище.

Създадох онлайн място, където се събираме в едно сърдечно, лично и споделено пространство. В женските онлайн групи се минава през вътрешна трансформация, която не е свързана само с ученето на английски по креативен начин. Подкрепям дамите сърдечно и отдадено както по пътя на своето себеприемане, личностно развитие и път към щастието, така и в изграждането на нов начин на учене, за да се докоснат до вълшебството сами у дома, независимо в коя част на света се намира.

Впоследствие през изминалите години осъществих нови подобни експерименти със себе и други хора, свързани с бизнес френски и кариерно израстване. Убедих се, че за да е успешен процеса в домашна среда без учител, се изисква холистичен подход и готовност за вътрешна промяна. Освобождаването от дадени ограничаващи вярвания и промяната на навиците изискват отработване на емоциите, изграждане на воля, дисциплина, правилна стратегия на времето – накратко – работа над самия себе си.

СКОРО

 

Предстои излизането на първата по рода си онлайн видео програма

 

🌸КАК ДА УЧА САМ ЧРЕЗ СУГЕСТОПЕДИЯ🌸

Оставащо време:

Ден(и)

:

Час(ове)

:

Минута(и)

:

Секунда(и)

Научи първи за нея:

Тук можеш да изгледам безплатен уебинар, посветен на сугестопедията:

 

….

 

Моята видео програма се яви пръв помощник в процеса за едно креативно и вдъхновяващо учене:

….

 

Отзиви

Тук можеш да прочетеш отзивите на някои от моите ученици: